Vytisknout stránku

David Pabiška

„Závodím od svých 14 let, k motorkám mě přivedl můj strýc Pepa, rovněž bývalý závodník. Začal jsem s motokrosem, pod Svazarmem jsem propadl disciplíně enduro. První mojí závodní motorkou byla ČZ 125 typ 516, zároveň to však byla moje poslední „vyfasovaná“ motorka.

Veškerý volný čas a naprosto všechny peníze jsem v životě nainvestoval do motorek a do drogy jménem DAKAR. K němu jsem se dostal po 17 letech snění, tento nejtěžší závod na světě jsem chtěl jet už od dětství, kdy jsem si vylepil na zeď dakarský plakát“.

Davide, jel jsi 1. ročník Cross Country v Uhách. Jsi zkušený dakarista, který jezdí tuzemská „cécéčka“ hlavně kvůli fyzičce. Proto je na místě otázka, jak se ti Uhy líbily?

Uhy byly fajn. Technické, rychlé, prostě tak, jak má cross country vypadat :)

Po těch letech, co jezdíš na motorce, najde se něco, čím tě Uhy překvapily? Co se ti opravdu líbilo?

Bylo to parádní střídání povrchů, které je vždy přínosem pro závod jako celek. Výjezdy, sjezdy, technické pasáže, kousek motokrosu a rychlý závěr. Člověk měl až pocit, že si nebylo kde odpočinout.

Za mě bez výtek, prostě super závod.

Jako vždy, když tě vidím závodit, mi přijde, že ti pár kol trvá, než se dostaneš do tempa. Pak teprve nasadíš a zrychluješ až do konce jedno kolo za druhým. Je to tím, že se musíš pořádně rozehřát, nebo že jsi zvyklý na dálkové etapy?

Je to můj velký problém už od mala. Chvíli mi trvá, než se dostatečně zahřeju, a až poté to začne odsýpat. Je to tak trochu dakarský systém, který není dobrý pro závod na dvě hodiny. No ale co nadělám no :)

Teď trochu z jiného soudku. O letošním Dakaru se mluvilo jako o extra rychlých cross country etapách. Jak ti vyhovuje tento typ etap? Jak bys zhodnotil letošní Dakar?

Letošní Dakar byl opravdu hodně rychlý a bylo velmi málo technických pasáží. Ale pozor, to neznamená, že by nějaký Dakar byl lehký. Jako každý rok nás pořadatelé pořádně potrápili.

Měl jsi v týmu dakarského nováčka Milana Engela. Jak se ti s ním spolupracovalo?

Milan je strašně šikovný jezdec a má velkou budoucnost. Je to úžasně skromný kluk a ví, že na sobě musí hodně pracovat. Ale to každý z nás :) Až nabere trochu zkušeností, tak zamíří ve výsledkové listině hodně vysoko.

Jak by sis představoval ideální profil trati Dakaru, který by vyhovoval tvému stylu?

Ideální Dakar neexistuje, a proto je každý ročník Dakaru originál. Jsem strašně šťastný, že zatím zdraví slouží a já se můžu tohoto svátku účastnit.

Vrátím se zpět k Uhám. Co bys vzkázal, nebo popřál pořadatelům Cross Country Uhy pro další roky?

Kluci, vydržte co nejdéle, dobrých závodů je málo. Zvedli jste laťku hodně vysoko. Hlavně si do toho nenechte kecat. Já se k vám zase budu těšit.

Díky a na viděnou v Uhách.

Generální partner

H2o Group

Hlavní partner

Pontevia

Partner

http://www.karcher.cz/cz/Home.htm http://www.motorexcz.com/ http://www.foerch.cz/ http://www.festina.cz/ http://www.ktm.com/cz/ http://www.univok.cz/ http://www.crs-company.cz/

Partneři Six Days 2019